Norway

Heis-Tek blir til Alimak, og Alimak Service introduseres

2018-10-01

I 2014, ble Heis-Tek kjøpt av bedriften Alimak Group, som tilbyr vertikale adkomstløsninger.

Alimak Group har vært banebrytende og ledende i industrien i 70 år, og hver del av gruppen har en stolt historie av globalt lederskap i deres respektive markeder. De kombinerte gruppefordelene betyr et utvidet produktutvalg, bedre effektivitet i distribusjonsnettverket og bedre muligheter for forskning og utviklingsarbeid, som bidrar til en enda sterkere, uovertruffen kapasitet med 100 distribusjonspunkt og 2400 ansatte rundt om i verden.

Overgangen til Alimak

Oppkjøpene av Avanti, CoxGomyl og Manntech ved utgangen av 2016 betyr at Alimak Group doblet seg i størrelse og utvidet produktutvalget til å også tilby løsninger for fasadeadkomst og serviceheis-systemer for vindturbin-tårn.

Integreringen av operasjoner og ettermarkedsaktiviteter på tvers av gruppens merker etter disse oppkjøpene, har vist behovet for å oppdatere produktenes merkevarebygging, den juridiske strukturen og kommunikasjonene av de kombinerte tjenestetilbudene.

I et forsøk på å effektivisere og forenkle kommunikasjonen med alle interessenter, vil Heis-Tek-produkter i fremtiden selges under merkenavnet Alimak. Å droppe merket Heis-Tek betyr ikke at det blir glemt. Merket og systemet Heis-Tek, og alt det innebærer, forblir en del av bedriftens DNA og vi vil fortsette å tilby skreddersydde løsninger for vertikal adkomst til maritim industri og for olje- og gassindustrien. 

Som en del av denne omdefineringen vil vår norske drift og juridiske selskap endre navn fra Heis-Tek AS til Alimak Group Norway AS (bedriftens organisasjonsnummer vil ikke endres).

 

Introduksjonen av Alimak Service

Merkene i Alimak Group; Alimak, Avanti, CoxGomyl og Manntech lanserer en felles global organisasjon under navnet Alimak Service for å levere verdensledende hjelpetjenester og service til eierne og brukerne av Alimak Groups produkter og vertikale adkomstløsninger over hele verden.

Med servicesentre i 100 land og 700 ansatte, vil Alimak Service levere et fullt spekter av service, deler og opplæringsløsninger for å sørge for høyeste nivå av oppetid for produktene og for driftssikkerhet over den totale levetiden til utstyret.

“Gjennom Alimak Service, vil kundene våre fortsatt motta høykvalitets reservedeler og service av merkene slik de er vant til, men med den ekstra fordelen av et økt geografisk fotavtrykk, flere evner og bedre tidsleveranse av tjenestene”, sier Tormod Gunleiksrud, konsernsjef Alimak Group.